Veel gestelde vragen

V: Zijn de horloge te hacken en hoe veilig is het gebruik van de gps horloges?

A:  Bij alle elektronische apparatuur, gaan er af en toe alarmerende berichten de ronde over de mogelijkheden dat deze te hacken zijn. Dit is het geval bij wifi routers, auto's, pacemakers, etc etc. en nu (18 oktober 2017) ook zoals te verwachten valt over GPS horloges.

Er is ons nog nooit een geval bekend geworden dat één van de door ons verkochte horloges gehackt is. 

Vanzelfsprekend zullen wij er alles aan doen om het gebruik van de door ons verkochte horloges zo veilig mogelijk te maken. Mochten er aanvullende maatregelen nodig zijn, dan zullen wij die zeker op kortst mogelijke termijn nemen.

Wat kunt u zelf doen:

  • Zorg ervoor dat u uw eigen wachtwoord aanmaakt
  • Maak de ID of emei code niet bekend aan anderen (met deze code alleen, is het niet mogelijk het horloge aan te sturen, maar als extra zekerheid)
  • Geef het nummer van het horloge van uw kind alleen aan mensen die u vertrouwd (dit ook als extra zekerheid tegen sabotage)
  • Geef uw kind de instructie het horloge niet te laten bestuderen door anderen. Dus niet even laten proberen of in het menu laten kijken etc.
  • Controleer regelmatig of de gegevens in de app nog kloppen met de gegevens zoals u ze heeft ingevoerd
  • Controleer regelmatig de telefoon rekening op verdachte acties, bijvoorbeeld telefoontjes of sms berichten naar vreemde nummers. Als dit het geval is raden wij u aan het nummer te controleren.

Uit veiligheid kunnen wij niet aangeven wat er wel of niet mogelijk is, maar voor zover nu bekend, zijn de door ons verkochte horloges bij inachtneming van de instructies gewoon veilig in het gebruik.
Klanten die hun eigen wachtwoord zijn kwijtgeraakt weten dat wij deze niet zomaar kunnen resetten. Retour gestuurde horloges die eenmaal gekoppeld zijn of geregistreerd zijn, zijn zelfs voor ons  zonder wachtwoord onbruikbaar. Dit vanwege de veiligheid. 


V: Wat voor simkaart gaat er in de kidstel toestellen?

A: In alle toestellen gaan zowel prepaid simkaarten als simkaarten met abonnement,  wij hebben de toestellen in ieder geval getest op de netwerken/providers: KPN, Vodafone, Lebara, Alditalk, tele2. T-Mobile raden wij af. Door de verschillende instellingen die providers soms gebruiken voor hun producten, kunnen wij niet garant staan dat een data verbinding altijd automatisch tot stand komt. Soms kan een extra instelling nodig zijn, indien deze niet beschreven wordt in de gebruiksaanwijzing dan kunt u hierover contact met ons opnemen. Kiest u voor een andere provider dan KPN, start dan voor de zekerheid met prepaid kaart met een laag beltegoed.

Onze producten werken ook met belgische providers. Wij raden Proximus of Mobistar aan. Soms kan een extra instelling nodig zijn, indien deze niet beschreven wordt in de gebruiksaanwijzing dan kunt u hierover contact met ons opnemen. Overigens kunt u in Belgie vanaf 1 juni 2017 ook de door ons geleverde simkaart gebruiken, sinds deze datum zijn de kosten in Nederland en België gelijk.

V: Wat zijn de kosten van het gebruik?

A: De belkosten zijn net als bij een normale telefoon afhankelijk van de provider. De kosten van het opvragen van de locatie zijn normaal 2 sms-jes (één van uw toestel en één van het toestel van uw kind). Als u de locatie opvraagt via een app of via een site dan worden hiervoor data kosten berekend. Deze zijn gering maar afhankelijk van uw provider. Verder zijn er geen kosten!

Bij gebruik van toestellen met gprs: Elke communicatie kost ongeveer 10 kb
Kiest u voor normal mode, dan kan de gps locatie (of LBS als er geen gps is) dus 10 min achter lopen, maar vraagt u dan de locatie op dan krijgt het horloge een commando (ook weer ca 10 kb) en geeft het de laatste locatie door. Vervolgens gaat het horloge een aantal minuten in de follow up modus.
verder communiceerd het horloge over andere zaken met de server, bijvoorbeeld het accu niveau.

Een tip bij gebruik van onze lebara sim:  lebara one prepaid want dit kost maar 1 ct per Mb, terwijl lebara 10=20  49ct/MB kost !!!

V: Ik heb een horloge welke gebruik maakt van een app alleen wordt er geen contact gemaakt met de app. Hoe kan dit?

A: In bijna alle gevallen ligt dit aan een verkeerde installatie procedure, of het gebruik van een simkaart zonder bel/data te goed. Voor een goede werking is het belangrijk de instructies te volgen die in de Nederlandse gebruiksaanwijzing staat, zie hiervoor de link in uw factuur. Als u zeker weet dat de simkaart werkt en data bevat dan kunt u contact met ons opnemen, afhankelijk van de provider kan een extra instelling van ons nodig zijn. Dit kunnen wij op afstand uitvoeren. In een uitzonderlijk geval dienen wij het ip adres dat het horloge gebruikt aan te passen, ook dit is na een berichtje aan ons direct op te lossen.

V: Mijn toestel geeft een grote afwijking bij de positie bepaling.

A:Let op dat het toestel niet in de bespaar modus staat, het kan zijn dat het GPS op bepaalde tijden is uitgeschakeld, dit kunt u instellen bij de I-GPS serie. Verder zijn er toestellen zoals de I-GPS die juist bij testen geen gps geven als u het toestel lange tijd stil legt. Als het horloge niet gedragen wordt, zal het GPS systeem in een energie besparende modus gaan.

A:Bij bijna alle gps Trackers kan het na aanschaf (eerste in bedrijfsname in een bepaald gebied) even duren voor er GPS ontvangst is. Het echt optimaal werken van GPS kan zelfs enkele dagen duren. Het snelste gaat het als u na aanschaf het toestel enige tijd bij een venster legt.

Elk gps apparaat, ook bijvoorbeeld een navigatiesysteem of een smartphone kan moeite hebben om de positie te bepalen aan de hand van de GPS satellieten. GPS werkt het beste buiten, in de meeste gevallen ook in de buurt van ramen maar helaas niet altijd binnen. De GPS tracker zal in dat geval overschakelen op locatie bepaling via de zendmasten (LBS). Dit betekent dat voor de positiebepaling de gegevens van omliggende GSM masten wordt gebruikt. In een gebied met een dicht GSM netwerk zal de positiebepaling nauwkeuriger zijn. De foutmarge kan dan groter zijn dan 500 meter als gevolg van recent gewijzigde mastopstellingen en netwerkaanpassingen bij de netwerkbeheerder. Bij onze normale kidstel toestellen en de bestendige I-GPS watch worden de aanpassingen sneller gedaan dan bij de andere gps trackers. Bij de horloges wordt constant gewerkt aan het optimaliseren van de GPRS database u zult daarmee merken dat de positionering binnenshuis in de nabije toekomst steeds zuiverder gaat worden. Bij de meeste toestellen wordt ook aangegeven op welke manier (GPS of LBS of WIFI) de locatie bepaald wordt. Ziet u bij de I-GPS locatie "integrated positioning" staan dan betekend dit dat de positie niet bepaald is aan de hand van GPS maar aan de hand van LBS)

V: Zijn de horloges en andere toestellen waterdicht en kan er dus mee gezwommen worden?

A: Alleen het kidstel horloge I-GPS, I-GPS plus en I-GPS TOUCH zijn waterbestendig volgens de norm ip56, dit betekend dat deze kortstondig onder water gehouden kan worden en in hoge mate zweet en stofdicht is. Dit komt de levensduur strek ten goede. Alle andere producten zijn in meer of mindere mate spat-waterdicht, echter in tegenstelling tot andere leveranciers  claimen wij dit niet. Wij raden sterk af met de toestellen te gaan zwemmen. Onze gedachtegang is dat als toezicht via gps voor de veiligheid nodig geacht wordt, dat het dan ook beter is om live toezicht te houden als uw kind gaat zwemmen. Mat andere woorden gaat uw kind het water in, laat het dan het horloge af doen en zorg dat u zicht heeft op het kind.

V: Wat is de beste keuze voor mijn kind?

A: Dit is erg afhankelijk van de omstandigheden, maar als u het ons vraagt is de Q9 nog altijd het meest verantwoorde telefoontje voor kinderen. De kwaliteit, mogelijkheden en levensduur van dit toestel is zeer goed, ook over het instellen van dit toestel krijgen wij zelden vragen, op dit toestel geven wij dan ook één jaar garantie. Ook de I-GPS en de I-GPS PLUS zijn onze aanraders. Op de horloges verlenen wij afhankelijk van het model één jaar garantie of een half jaar garantie, ook als de accu compleet defect is.

V: Wij gaan op vakantie, werken de kidstel toestellen ook in het buitenland

A: Ja, de horloge telefoons werken ook in het buitenland mits u er voor zorgt dat de simkaart ook data verbruik in het buitenland toestaat (niet nodig voor I-GPS). Ook in dit geval is de hoeveelheid data erg laag dus vallen de kosten erg mee. Bij de overige toestellen kunt u ook zonder data op de simkaart de locatie opvragen. Zonder data kunt u bijvoorbeeld bij de Q9 ook via een sms de locatie opvragen. De kosten van bellen en gebeld worden zijn net als bij iedere telefoon afhankelijk van uw provider, vraag dit dus na bij de provider van de door u aangeschafte simkaart.

V: Hoe waardeer ik het bel- sms- en datategoed op van de simkaart.

A: Dit is informatie die afhankelijk is van de provider van de simkaart, ga daarvoor naar de website van de provider. Bij de meeste providers kunt u online opwaarderen, u betaald in dat geval het op te waarderen bedrag en het beltegoed wordt automatisch op de simkaart gezet.

bestellen